Szkoła Podstawowa nr 21 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 5
Konspekt
lekcji języka polskiego z wykorzystaniem TIK
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 5 w Wodzisławiu Śląskim.
Klasa IV – język polski
Nauczyciel prowadzący – Iwona
Gienieczko
Temat lekcji: Kto, co a może
komu, czemu? Utrwalamy umiejętność odmiany rzeczowników przez przypadki.
- wyjaśnić
koniecznośc poprawnej odmiany wyrazów;
- odmieniać
rzeczowniki przez przypadki w obu liczbach;
- określić
przypadek konkretnych rzeczowników;
- wykorzystać
technologię informacyjno-komunikacyjną do utrwalania swojej wiedzy.
Środki
dydaktyczne:
- zeszyty, komputery, tablica interaktywna.
Metody pracy:
- podawcza, poszukująca, aktywna .
Formy pracy:
- udzielanie odpowiedzi na pytania nauczyciela,
praca indywidualna, quiz multimedialny.
Przebieg
lekcji.
1. Czynności organizacyjne – sprawdzenie obecności, przygotowanie pomocy
dydaktycznych.
2.
Przypomnienie ostatnio omawianych zagadnień dotyczących
przypadków oraz odmiany przez nie rzeczowników. Zwrócenie uwagi na konieczność
właściwej odmiany wyrazów istotnej dla posługiwania się poprawną polszczyzną.
3.
Wykonanie pierwszego ćwiczenia, którego celem jest
utrwalenie znajomości pytań przypadków. ( Zadanie typu: koło fortuny –
nauczyciel pyta wykorzystując tablicę interaktywną, a uczniowie odpowiadają).
https://wordwall.net/pl/resource/435256/polski/przypadki
4.
Samodzielna praca uczniów w zeszytach – odmiana przez przypadki
w obu liczbach wyrazu: sowa.
5.
Sprawdzenie poprawności wykonania zadania.
6.
Praca indywidualna uczniów na komputerach. Sprawdzają
umiejętność odmiany rzeczowników przez przypadki grając w quiz na stronie
www.quizziz.com.
https://quizizz.com/admin/quiz/609ffd01f3e282001bbcecb6
Osoby, które
zajmą cztery pierwsze miejsca, zostaną nagrodzone ocenami.
7. Zadanie utrwalające umiejętność określenia
przypadka konkretnych rzeczowników.
https://wordwall.net/pl/resource/13180189/polski/odmiana-przez-przypadki
😀 🙁
😐
9. Zadanie pracy domowej dla uczniów
chętnych – wykonanie zadania na stronie www.learning.com i przesłanie
odpowiedzi na adres mailowy nauczyciela.
https://learningapps.org/9517630
- zadanie domowe
Temat dnia:
Omawiamy lekturę „KAPELUSZ PANI WRONY”
CEL GŁÓWNY:
Wnikliwie,
uważnie oglądam przedstawienie teatralne, potrafię wypowiadać się na temat
przedstawienia, teatru.
NACOBEZU:
·
Obejrzę
przedstawienie z uwagą
·
Odpowiem
na pytania dotyczące jego treści
·
Sformułuję
wnioski i opinie
·
Wypowiem
się na temat y dotyczące teatru
METODY
PRACY:
·
podające:
pogadanka, wyjaśnienie
·
problemowa:
dyskusja dydaktyczna
·
praktyczna: pokaz
FORMY PRACY
·
Zbiorowa
·
Indywidualna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
·
Tablica
interaktywna
·
Karty
pracy
·
Zeszyt
·
Materiały
plastyczne
PRZEBIEG
ZAJĘĆ:
1. Obejrzenie spektaklu online
2. Odpowiedzi na zadane pytania
3. Wykonanie pracy plastycznej –
kapelusz Pani Wrony z wyobraźni( podpowiedź na zaprezentowanych rysunkach na
tablicy interaktywnej, i z wykorzystaniem strony toonytool.)
4. Zapis tekstu, uzupełnienie luk
5. Zagadki tematyczne na wordwall – z
wykorzystaniem tablicy interaktywnej
6. Układanie zdań związanych z lekturą z rozsypani
wyrazowej na tablicy ( przygotowane na
platformie PADLET)
7. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu z
wykorzystaniem strony „matzooo”
8. Praca domowa – dostępna na klasowym
PADLECIE – ćwiczenia w pisaniu z pamięci, Iink do wysłuchania kolejnego
rozdziału lektury.
Scenariusz lekcji przyrodniczej w klasie III szkoły podstawowej.
Lekcja
z wykorzystaniem tablicy interaktywnej i e-podręcznika wydawnictwa Nowa Era.
Temat: Woda – bezcenny dar.
NACOBEZU:
·
czytanie ze
zrozumieniem tekstów informacyjnych,
·
wskazywanie wód stojących,
płynących i zbiorników sztucznych,
·
znajomość zasad
zachowania się w czasie burzy,
·
wiesz, jak woda
krąży w przyrodzie.
Środki dydaktyczne:
-
tablica, ilustracje, podręcznik, ilustracje z e-podręcznika, ćwiczenia z
e-podręcznika.
Metody i techniki pracy:
·
podająca:
pogadanka, wyjaśnienie
·
problemowa:
dyskusja dydaktyczna
·
praktyczna:
pokaz, doświadczenia
Formy pracy:
·
indywidualna,
·
zbiorowa
Przebieg zajęć:
1.
Przeprowadzenie doświadczenia z wodą i solą.
2.Głośne
czytanie tekstu informacyjnego z e-podręcznika.
3.Wskazywanie
na ilustracjach z e-podręcznika wód stojących i płynących, zbiorników, które
stworzył człowiek.
4.Zabawa
pantomimiczna.
5.Porządkowanie
zbiorników wodnych wg ich wielkości na tablicy interaktywnej.
6.Wyszukiwanie
ich na mapie fizycznej Polski.
7.Przypomnienie
doświadczeń z parą wodną prowadzonych w klasie 2. 8.Omówienie schematu obiegu
wody w przyrodzie i odczytanie tekstu informacyjnego.
9.Oglądanie
filmu edukacyjnego z (INTERNETU) o krążeniu wody w przyrodzie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz