Konspekty zajęć 2020/2021 ZSP 5

 

Szkoła Podstawowa nr 21 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 5

Konspekt lekcji języka polskiego z wykorzystaniem TIK

Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 5 w Wodzisławiu Śląskim.

Klasa IV – język polski

Nauczyciel prowadzący – Iwona Gienieczko

 

Temat lekcji: Kto, co a może komu, czemu? Utrwalamy umiejętność odmiany rzeczowników przez przypadki.

 Cele lekcji.

 Po zajęciach uczeń potrafi:

 -       wymienić pytania wszystkich przypadków;

-       wyjaśnić koniecznośc poprawnej odmiany wyrazów;

-       odmieniać rzeczowniki przez przypadki w obu liczbach;

-       określić przypadek konkretnych rzeczowników;

-       wykorzystać technologię informacyjno-komunikacyjną do utrwalania swojej wiedzy.

 

Środki dydaktyczne:

  - zeszyty, komputery, tablica interaktywna.

 

Metody pracy:

 - podawcza, poszukująca, aktywna .

 

Formy pracy:

 - udzielanie odpowiedzi na pytania nauczyciela, praca indywidualna, quiz multimedialny.

 

Przebieg lekcji.

 

1.        Czynności organizacyjne –  sprawdzenie obecności, przygotowanie pomocy dydaktycznych.

2.                 Przypomnienie ostatnio omawianych zagadnień dotyczących przypadków oraz odmiany przez nie rzeczowników. Zwrócenie uwagi na konieczność właściwej odmiany wyrazów istotnej dla posługiwania się poprawną polszczyzną.

3.                 Wykonanie pierwszego ćwiczenia, którego celem jest utrwalenie znajomości pytań przypadków. ( Zadanie typu: koło fortuny – nauczyciel pyta wykorzystując tablicę interaktywną, a uczniowie odpowiadają).

 

https://wordwall.net/pl/resource/435256/polski/przypadki

 

4.                 Samodzielna praca uczniów w zeszytach – odmiana przez przypadki w obu liczbach wyrazu: sowa.

5.                 Sprawdzenie poprawności wykonania zadania.

6.                 Praca indywidualna uczniów na komputerach. Sprawdzają umiejętność odmiany rzeczowników przez przypadki grając w quiz na stronie www.quizziz.com.

 

https://quizizz.com/admin/quiz/609ffd01f3e282001bbcecb6

 

Osoby, które zajmą cztery pierwsze miejsca, zostaną nagrodzone ocenami.

 

7.     Zadanie utrwalające umiejętność określenia przypadka konkretnych rzeczowników.

 

https://wordwall.net/pl/resource/13180189/polski/odmiana-przez-przypadki

 

 8.                 Samoocena stopnia utrwalenia umiejętności odmiany rzeczowników przez przypadki – uczniowie rysując pod treścią lekcji emotki oceniają swoje umiejętności.

 

😀  🙁  😐

 

9.      Zadanie pracy domowej dla uczniów chętnych – wykonanie zadania na stronie www.learning.com i przesłanie odpowiedzi na adres mailowy nauczyciela.

 

https://learningapps.org/9517630   - zadanie domowe


Temat dnia: Omawiamy lekturę „KAPELUSZ PANI WRONY”

CEL GŁÓWNY:

Wnikliwie, uważnie oglądam przedstawienie teatralne, potrafię wypowiadać się na temat przedstawienia, teatru.

NACOBEZU:

·         Obejrzę przedstawienie z uwagą

·         Odpowiem na pytania dotyczące jego treści

·         Sformułuję wnioski i opinie

·         Wypowiem się na temat y dotyczące teatru

METODY PRACY:

·         podające: pogadanka, wyjaśnienie

·         problemowa: dyskusja dydaktyczna

·          praktyczna: pokaz

FORMY PRACY

·          Zbiorowa

·         Indywidualna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

·         Tablica interaktywna

·         Karty pracy

·         Zeszyt

·         Materiały plastyczne

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1.      Obejrzenie spektaklu online

2.      Odpowiedzi  na zadane pytania

3.      Wykonanie pracy plastycznej – kapelusz Pani Wrony z wyobraźni( podpowiedź na zaprezentowanych rysunkach na tablicy interaktywnej, i z wykorzystaniem strony  toonytool.)

4.      Zapis tekstu, uzupełnienie luk

5.      Zagadki tematyczne na wordwall – z wykorzystaniem tablicy interaktywnej

6.      Układanie zdań  związanych z lekturą z rozsypani wyrazowej  na tablicy ( przygotowane na platformie PADLET)

7.      Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu z wykorzystaniem  strony „matzooo”

8.      Praca domowa – dostępna na klasowym PADLECIE – ćwiczenia w pisaniu z pamięci, Iink do wysłuchania kolejnego rozdziału lektury.

Scenariusz lekcji przyrodniczej w klasie III szkoły podstawowej.

 

Lekcja z wykorzystaniem tablicy interaktywnej i e-podręcznika wydawnictwa Nowa Era.

Temat: Woda – bezcenny dar.

NACOBEZU:

·         czytanie ze zrozumieniem tekstów informacyjnych,

·         wskazywanie wód stojących, płynących i zbiorników sztucznych,

·         znajomość zasad zachowania się w czasie burzy,

·         wiesz, jak woda krąży w przyrodzie.

 

Środki dydaktyczne:

- tablica, ilustracje, podręcznik, ilustracje z e-podręcznika, ćwiczenia z e-podręcznika.

 

Metody i techniki pracy:

·         podająca: pogadanka, wyjaśnienie

·         problemowa: dyskusja dydaktyczna

·         praktyczna: pokaz, doświadczenia

 

Formy pracy:

·         indywidualna,

·         zbiorowa

 

Przebieg zajęć:

1. Przeprowadzenie doświadczenia z wodą i solą.

2.Głośne czytanie tekstu informacyjnego z e-podręcznika.

3.Wskazywanie na ilustracjach z e-podręcznika wód stojących i płynących, zbiorników, które stworzył człowiek.

4.Zabawa pantomimiczna.

5.Porządkowanie zbiorników wodnych wg ich wielkości na tablicy interaktywnej.

6.Wyszukiwanie ich na mapie fizycznej Polski.

7.Przypomnienie doświadczeń z parą wodną prowadzonych w klasie 2. 8.Omówienie schematu obiegu wody w przyrodzie i odczytanie tekstu informacyjnego.

9.Oglądanie filmu edukacyjnego z (INTERNETU) o krążeniu wody w przyrodzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz